torsdag den 20. december 2012

Julesmåkager

December er lig med bagning - masser af bagning!! Selvfølgelig skal der bages småkager, så jeg har været i køkkenet igen!
Her er det Svenske Chokoladebrød fra Karolines kogebog - opskriften findes her: arla.dk
Bagved ses mine fine humørnisser frs glaspusteriet i Silkeborg - De har SÅ mange flotte ting. Jeg har været så heldig, at få mine foræret af nogle søde kollegaer :-)
Fedtebrød er et MUST hjemme hos mig til jul :-) Det minder mig om min barndom, hvor min mor altid bagte dem og min far og jeg prøvede at smutte usete forbi køkkenbordet og spise enderne!!!

Vanillekranse som de blev bagt i 1866...-Ja, den er god nok!! Denne opskrift er fra Den Gamle By i Århus som uden tvivl laver Danmarks bedste vanillkranse!! I opskriften bruges der bitre mandler, som jeg købte ved Specialkøbmanden. Opskriften på vanillekransene findes på flere hjemmesider - jeg fandt min i Hendes Verden
Herfra ønskes I alle en RIGTIG GLÆDELIG JUL OG ET LYKKEBRINGENDE NYTÅR :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar