onsdag den 16. oktober 2013

Drømmekage til søde kollegaer :-)

Mine søde kollegaer er flinke til at være prøveklude når jeg bager,- for vi kan altså ikke spise alt det jeg får tryllet frem herhjemme!! ;-) Jeg har fornemmelsen af, at de er ret glade for at være "ofre" for mine køkken udskejelser!!
Forleden fandt jeg en opskrift på drømmekage, hvor der er marcipan i dejen, for ikke at gøre den tør. Den har jeg afprøvet - og den blev go! :-)
Opskrift på drømmekage:
250 g mel
50 g smør
200 g sukker
100 g marcipan
4 æg
2 dl mælk
2,5 tsk bagepulver
1 vaniljestang
Sådan gør du:
  • Pisk æg, vaniljekorn og sukker til en luftig masse
  • Vend mel og bagepulver i æggemassen
  • Rør groftrevet marcipan i dejen
  • Varm mælk og smør op i en gryde – lad det afkøle lidt og rør det forsigtigt i dejen
  • Bag kagen i en springform (26 cm) ved 200 grader i 20 min. Mens kagen er i ovnen, kan du gå i gang med kokosmassen
Kokosmassen:
150 g smør
100 g kokosmel
260 g mørk farin
1/2 dl mælk
Sådan gør du:
  • Bring smør, kokosmel, brun farin og mælk til kogepunktet under omrøring
  • Tag kagen ud af oven efter 20 minutter og fordel kokosmassen over kagen.  Bag drømmekagen i yderligere 5 minutter ved 225 grader
 Opskriften fandt jeg på en af mine favorit blogs, nemlig cutecarbs - der er virkelig mange lækkerier og jeg lader mig tit inspirere af hendes opskrifter :-)
Der er masser af dejlig kokosmasse på denne drømmekage - lige præcis som der skal være :-)
Det er slet ikke sidste gang jeg har bagt denne variant af drømmekage! Den var virkelig lækker....får helt lyst at bage den igen når jeg sidder her og ser på billederne!! ;-) Måske der snart er kage til kollegaerne igen??!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar