torsdag den 3. juli 2014

Marengslagkage

Jeg skal på FERIE!!! Til Rhodos med min dejligste veninde og hendes mor :-) En hel uge med sol, strand, drinks og lange aftener :-) Når der er ferie skal jeg jo lave feriekage til mine kollegaer, så jeg har været igang med at lave en marengs lagkage.
BUND:
5 æggehvider
200 gram sukker
70 gram hakkede mandler.
Hak Mandlerne helt fint (smut dem evt)
Pisk æggehvider og sukker til en sej masse og vend de hakkede mandler i
Tegn 3 cirkler på et stykke bagepapir med en bageform og fordel massen (jeg havde 3 plader i ovnen på samme tid)
Bages ved 130 grader - varmluft- i en time.
Lad bundene stå i ovnen og køle af. (Mine stod der natten over og var stadig som de skulle!)
FYLD:
1/2 l. piskefløde
8-10 spsk jordbærsyltetøj
lidt vaniljesukker
2 bananer
smeltet chokolade og friske bær til pynt.
Bundene er lagt sammen med jordbærskummet og banan og pyntet med lidt smeltet chokolade krusseduller , jordbær, blåbær og hindbær.
MUMS den var go! Den kan jo varieres i uendeligheder! Næste gang jeg laver marengslagkage, skal jeg have lidt hakket chokolade mellem lagene...elller måske i marengsen...??!! ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar