mandag den 11. august 2014

Ispinde med Skyr og bær

Hjemmelavede ispinde er blevet "in" igen. Jeg har lavet flere forskellige slags: her, her, her. Den her gang har jeg lavet Skyris med bær. Inspirationen fandt jeg herinde. Man kan jo variere mængden af bær som man har lyst til. Hvis man putter for mange bær i, kan isen dog godt krystallisere. Er sikker på, at det ville blive mindre, hvis man først kørte isen på en ismaskine,- sådan en ejer jeg desværre ikke, men den står som noget af det øverste på min ønskeseddel!!!
Nederst har jeg banan, derefter blåbær og til sidst jordbær. Min favorit er helt sikkert bananen og jordbær. Jeg tror også mango og hindbær kunne være et hit!
Man kan godt se lidt iskrystaller her...men de smagte nu ret dejligt alligevel ;-) Næste gang jeg skal lave skyris, vil jeg prøve at have lidt kondenseret mælk i, for at undgå iskrystallerne. Ved godt, at de så ikke er helt lige så sunde, men man må kunne lave en variant der ikke er så slem...!!
 
Det er lækkert at kunne tage en is i varmen, uden den helt store dårlige samvittighed! ;-) Det er bestemt ikke det samme som en flødeis, men et super fint alternativ, hvis man skal spare lidt på fedtet og kalorierne :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar