søndag den 14. december 2014

Marcipanroulade med pistacie

Det er allererde 3. søndag i advent!!! Tiden går stærkt... lidt inspiration til hygge i køkkenet :-) En marcipanroulade med nougat og pistacie. Jeg har faktisk ikke helt styr på hvor meget af hver jeg har brugt - sådan så jeg synes det passede i mængderne og selvfølgelig kan man justere det alt efter hvor meget man skal lave :-)
Først rullede jeg marcipanen ud mellem en plastikpose. Derefter smurte jeg pistaciemassen (Odense - færdiglavet) ud på marcipanen og smeltede nougaten, så den også lige var til at smøre ud. Jeg lod det lige stå 10-15 minutter, så nougaten kunne stivne inden jeg rullede det sammen til en roulade og satte det i køleskaber, så det kunne sætte sig. Derefter smeltede jeg en god mørk chokolade, som jeg penslede på og pyntede med hakkede pistaciekerner :-)
God fornøjelse i køkkenet ;-) Og dejlig dag til dem der kommer her forbi :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar