onsdag den 11. marts 2015

Skyr Panacotta med jordbærkompot

Jeg spiser tit Skyr til min morgenmad og engang imellem, har jeg også lavet en lille dessert til aften  med skyr og frugt. Forleden faldt jeg så over en opskrift på Skyr Panacotta.....det lød nemt....måske lidt for nemt...og ville det blive godt med Skyr??!! Jeg måtte jo prøve for at finde ud af det!!
SKYR PANACOTTA 2 PERS: 
250 gram skyr 
3 blade husblas 
Vaniljesukker.
Blød husblas ud i koldt vand i 10 minutter. Smelt det herefter i en skål over vandbad og lad det køle lidt af. Bland det i skyren og put det i små portionsglas. Lad det stå på køl mindst to timer.
JORDBÆRKOMPOT:
6 frosne jordbær
1 tsk honning
1 tsk sukker
Kog det hele op i en lille gryde og mos jordbærrene lidt. Stilles på køl til det er kølet af og puttes derefter ovenpå skyrén.
Det blev virkelig lækkert. Det skal helt sikkert laves igen og igen her til sommer! Jordbær er jo favoritten, men tror helt sikkert det vil være lækkert med en mangokompot ovenpå.
Jeg serverede de små glas i forbindelse med et ostebord- som en lille dessert- det passede perfekt som lidt sødt...og det smager meget mere syndigt end det er!!
 Perfekt start på weekenden! De små fyldte chokolader kommer snart på bloggen :-)                                   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar