søndag den 9. september 2012

Den der du ved nok...

Når man laver en del kager med fondant, kan det på et tidspunkt godt blive lidt for meget! Så da jeg var i bagehumør, besluttede jeg mig for, at bage "Den der du ved nok" - JA- det hedder den! Da jeg var lille og skulle holde fødselsdag, var det altid den min mor bagte sammen med en vandbakkels-kone. Så det er minder!! :-)
Opskriften fik jeg af min mor, som har fundet den i et gammelt FEMINA blad for mange år siden, hvor en dame har sendt den ind til bladet. Dengang blev man honoreret med 200 kr, hvis ens opskrift blev trykt!!
Den skal I selvfølgelig ikke snydes for:
500 gram sukker
4 æg
3½ dl mælk
450 gram mel
4 tsk vanille
3 spsk kakao
4 tsk bagepulver
300 gram smeltet margarine
Sukker og æg piskes godt. Mel, vanille, kakao og bagepulver blandes og hældes skiftevis med mælken i dejen. Til sidst røres den smeltede, afkølede margarine i.
Bages i en bradepande ca 28x41 cm ved 190 grader i 20-25 minutter på nederste rille i ovnen.
Kokosglasur:
200 gram margarine
7 spsk færdiglavet kaffe
2½ spsk kakao
3 tsk vanille
100 gram kokosmel
375 gram flormelis
Alle ingredienser til glasuren varmes i en gryde og påsmøres kagen når den er afkølet ( Behøver ikke være helt kold)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar