mandag den 17. juni 2013

Flødekarameller

Hjemmelavede flødekarameller er et hit!
De er super nemme at lave - det eneste de kræver er at du er hjemme et par timer mens karamelmassen koger..
Flødekarameller - ca 50-60 stk:
½ liter piskefløde
250 gram sukker
125 gram glukose
2-3 tsk vanillesukker
Alle ingredienserne koges indtil karamellen er godt gylden og meget tyktflydende.
Rør i den med jævne mellemrum. Karamellen er færdigkogt, når den er gylden og slipper grydens bund. Det tager lang tid, ved jævn god varme. Vil tro jeg kogte mit i 1½ time 
Karamellenmassen skal være meget tyk, gylden og sej,- virkelig sej!

Karamellen hældes op i en beholder på ca 20x20 cm der er foret bagepapir og sprayet med lidt olie
Lad karamellen afkøle ved stuetemperatur helst til næste dag.
Stykkerne indpakkes enkeltvis i stykker af cellofan eller madpapir.
Næste gang jeg kaster mig ud i at lave karameller (for det skal jeg helt sikkert igen, har jeg fået fortalt!!),vil jeg prøve at lave nogle med forskellig smag, evt chokolade...
Go ´mandag derude :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar