søndag den 9. juni 2013

Knasende sommerdessert...

Vejret er skønt og solen skinner!! Men bedst af alt: Det er jordbærtid! Hvis det stod til mig spiste jeg friske jordbær hver dag! Jeg ELSKER jordbær! Her i varmen blev jeg fristet til at lave dessert - det er jo trods alt weekend!! Det skulle være en let og frisk en af slagsen, så jeg valgte at lave en jordbær dessert med hjemmelavet knas (müsli om man vil!).
I bunden har jeg Creme Fraice 6% blandet med lidt vanillesukker.
"knasen" er lidt havregryn, hakkede mandler, hasselnødder og solsikkerkerner. Det blev ristet på panden nogle minutter med 2 spsk honning. Jeg det i ovnen i ca 20 minutter v. 200 grader, hvorefet det fik lov at køle af.
Man kan i princippet jo bare bruge hvad man lige har i køkkenskabet af mandler og nødder - og for den sags skyld også på toppen...Blåbær, Brombær, Hindbær, mango...det er kun fantasien der sætter grænser.
En super nem, frisk og let dessert her i varmen :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar