tirsdag den 5. november 2013

Fødselsdag :-)

Jeg havde fødselsdag i går :-) I den anledning, er det en tradition på mit arbejde, at have kage med. Så jeg begav mig ud i at lave både en lagkage og flødeboller. Flødebollerne er Mette Blomsterbergs opskrift - super nem at gå til. Jeg sprøjtede dog ikke marcipanen ud med en tyl, men rullede det bare ud med en kagerulle og stak dem ud med et shot-glas, hvorefet de blev bagt i små 7-8 min, til de var lysebrune.
Skummet kom i en sprøjtepose, hvorefter jeg klippede et hul og sprøjtede det på de helt afkølede bunde.
Dyppet i mørk chokolade og drysset med lidt frysetørret hindbær - Mums! :-)
Jeg lavede også en smule med hvid chokolade pyntet med lakrids - jeg sværmer nu altså mere til de almindelige, men var nød til at prøve kombinationen af hvid chokolade og lakrids - det er jo blevet det nye "Sort" på alle blogs!!
De blev lige kvalitets- testet et par gange - skulle jo nødig tage noget med til mine kollegaer, der ikke var i orden ;-) MUMS -  hjemmelavede flødeboller er bare SÅ meget bedre end dem man kan købe :-)
Jeg lavede også en lagkage - helt almindelig, med hvide bunde, fløde blandet med rutebiler og banan skiver. Den blev overtrukket men fløde blandet med min hjemmelavede jordbærsirup (kommer på bloggen en anden dag) - lækkert frisk til det søde fyld.
 Super dejlig fødselsdag, med kage, gaver, blomster og godt humør :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar