onsdag den 5. februar 2014

Dadelkugler

Det nye "sort" på alle blogs lige for tiden, er Dadelkugler! Jeg tænker: Dadel??!! Nej tak!! Men altså...prøve at lave dem skulle jeg jo alligevel!! ;-) Og nemt, det er det!:
Dadelkugler - 15 stk:
200 g dadler uden sten
30 g mandler
30 g kokos
1 spsk kakao med top
list vand
kokos og kakao til rulning
Jeg starter lige med at hakke dadler og mandler lidt,- så er det lidt nemmere i hakkeren! Derefter blendes alle ingredienser med lidt vand, til det har en god konsistens. Herefter rullede jeg små kugler a 15 gram stykket. De blev sat i køleskabet ca 15 minutter, hvorefter jeg trillede halvdelen i kokos og den anden halvdel i kakao.
Jeg må tage mine ord i mig igen - de er jo faktisk rigtig lækre! Samme konsistens som trøfler, men ikke ligeså kvalm. De er selvfølgelig ikke sunde,- men hvis man er lækkersulten, er det bedre at tage et par stykker af dem, end en kage med masser af smør og sukker! Jeg skal helt sikkert lave dem igen! 
 Hvem havde troet det??!! Dadelkugler - Ja tak!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar