onsdag den 26. februar 2014

Napoleonshatte med hvid og mørk chokolade

Jeg skal (igen!) have feriekage med til mine kollegaer. Denne gang har jeg ikke haft så meget overskud til at bage, så valgte faldt på Napoleonshatte - det er så nemt!
Mørdej:
300 g hvedemel
150 g stuetempereret smør
100 g flormelis
1 stort æg
Alle ingredienser æltes sammen med hænderne til en ensartet dej.
Stil dejen koldt minimum ½ time inden udrulning. Stikkes ud med en diameter på ca 5-6 cm.
 Kransekagemasse:
  ca 150-200 gram flormelis
  1æggehvide
 500 g ren rå marcipan.
Ælt det hele godt sammen, til det ikke klistrer i hænderne mere og det er nemt at rulle til små kugler!
Jeg fik ca 40 små napoleonshatte af denne portion.
Herefter blev de dyppet i henholdsvis mørk og hvid chokolade :-) (jeg er helt vild med hvid chokolade, så det skulle prøves!! - Et hit,- hvis du spørger mig!!)
                                                             VELBEKOMME! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar