lørdag den 1. februar 2014

Svampet banankage med hvid chokolade

Når jeg bager banankage, er det ALTID den gode gamle opskrift fra Karolines kogebog - det er favoritten! Men forleden havde jeg lyst til at prøve en anden opskrift som bliver mere svampet:
  • 150 g blødt smør
  • 5 meget modne bananer, most
  • 1 vaniljestang, kornene herfra
  • 180 g sukker
  • 150 g hvedemel
  • 1 tsk bagepulver
  • 4 æg
  • 40 g hakkede valnødder
  • Smør til formen
 kornene skrabes ud af vaniljestangen og skilles med lidt sukker på et skærebræt. Kom halvdelen af sukkeret, vanilje og det bløde smør i en skål og pisk det sammen. I en anden skål pisks æg og den anden halvdel af sukkeret til en luftigt æggesnaps. Vend indholdet fra de to skåle sammen og rør bagepulveret ud i mel og rør det i dejen. Vend de mosede bananer i sammen med de hakkede valnødder. Smør kageformen og kom dejen i, bag den ved 175 grader varmluft i ca 45 minutter, afhængig af ovnen - min fik næreme 50 min tror jeg. Lad kagen køle af på en rist og pynt den derefter med en lækker hvid chokolade, hakkede mandler og frysetørret hindbær. 
 Den blev SÅ lækker! Måske det er en ny favorit?! Jeg kan ikke helt beslutte mig,- måske jeg snart skal bage den anden og se om jeg kommer nærmere en afgørelse!! ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar