torsdag den 10. april 2014

Kokosmakroner

I går bagte jeg Koksotoppe :-) Jeg valgte at bruge hele æg, i stedet for kun hvider, da jeg synes det "klistre" bedre sammen!! Gyldne udenpå og saftige og dejlige bløde indeni! Lige præcis som sådan nogle skal være! ;-)
 
Ca. 15-18 stk
2 hele æg
160 g. sukker
5 dl/ 250 g. kokosmel (ikke for fin)
3 spsk. mel
3 spsk. flydende margarine eller smeltet smør
1 tsk. vaniljekorn

200 g. mørk chokolade,- Smeltet over vandbad.
 Æg og sukker piskes luftigt. Kokosmel, vaniljekorn og mel blandes i og margarine eller smør tilsættes. Sættes som små eller store topper, alt efter hvad du foretrækker, på en bageplade med papir og beges ved 175 grader i ca. 15-20 min, alt efter hvor gyldne/sprøde du vil have dem :-)

Når kagerne er afkølet, dyppes de i smeltet chokolade og stilles til yderligere afkøling til chokoladen er hård. Opbevares i kagedåse.
Lækre kokosmakroner til kaffen, i min fine skål, som min bedstemor selv har malet :-) Så hyggeligt! :-) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar