tirsdag den 29. april 2014

Lakridssirup

Jeg har igen lavet min egen sirup,- denne gang en lakridssirup. Det er super nemt at lave sin egen sirup, det eneste der skal til er vand, sukker og den smag man gerne vil have. Her har jeg brugt:
3 dl vand
2 dl sukker
3 tsk lakridspulver (jeg brugte den fra Johan Bülow)
Det hele puttes i en gryde og småkoger i 15-25 minutter alt efter hvor tyk man gerne vil have den. Bliver den for tyk, tilsættes en lille smule mere vand.
 
Den kan bruges på morgenmaden, i rugbrød, på Cafe Latten, i is, på frisk frugt eller i en smoothie - edr er mange muligheder :-) Jeg har før lavet hindbærsirup og vaniljesirup - de er helt klart favoritterne i forhold til lakridssiruppen! Jeg er nemlig ikke med på "lakridsbølgen" der raser for tiden! Især lakrids og hvid chokolade er et hit mange steder...-jeg vil helst have dem hver for sig! Men prøve at lave lakridssirup, skulle jeg selvfølgelig alligevel ;-)
Inden længe har jeg planer om en hyldeblomstsirup - der har jeg på fornemmelsen, at den kommer med på favortilisten ;-)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar