onsdag den 29. maj 2013

Regnbuekage

Jeg har længe gerne villet prøve at lave en regnbuekage, så da jeg forleden var sammen men min veninde til lidt hygge, besluttede vi, at det altså var nu!!
Til kagen brugte vi prinsessekage, dog uden kaskao. Vi lavede opskriften 1 ½ gang, så passede det med ca 2 suppeskeer til hver farve!
Mellem hvert lag og som overtræk havde vi en virkelig lækker chokolade forsting. "Ultimate Chocolate Frosting"
4½ dl flormelis
1 1/4 dl kakao
90 gram smør
2/3 dl mælk
1½ tsk vanillesukker
Kør det hele på røremaskinen eller med håndmixer til den er godt luftig.
Det er nogle rigtig kraftige farver - det synes vi var flottest. Vi brugte pastafarver og det kunne ikke smages i dejen :-) Dem fra Dr.Oetker man kan købe i supermarkeder, er slet ikke lige så gode...-efter min mening!
Et stykke regnbuekage :-)
Nogle mener den ser giftig ud!! Jeg synes den er flot! :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar